Amis rôlistes, amateurs de jeux en tout genre,fan de warhammer, D&D, Magic et bien d'autres, vous voilà dans votre sanctuaire...

AccueilCalendrierGalerieFAQRechercherMembresGroupesS'enregistrerConnexion

Partagez | 

Les Etats-Unis

AuteurMessage
pyromane
Admin

Feuille de personnage
Nom de l'investigateur: Germaine
Profession: fermière
Nationalité: Française

MessageSujet: Les Etats-Unis   Jeu 11 Déc - 18:44

Et je commence:

C'est en fait un devoir donné par la prof d'anglais (donc c'est en anglais en plus ) ... Il y avait un texte parlant des Etats-Unis dans un devoir type bac et, la rédac était:

Do you share the narrator's view on the United States? (250-300 words)

Moi, j'ai lu: vous avez 300 mots pour démonter les Etats-Unis!

Alors je m'en suis donné à coeur joie!

voici ce que ça donne:

In this text, the narrator explains how he sees America and its place in the world. He says that this society is the best in the world but Americans are too arrogant and want to rule the world and he does not agree and says that it is a great danger to do this. In this essay, I will try to expose my point of view in two parts. In the first part, I will explain to what extent I agree with the narrator and in the second part, I will say where I do not agree and what I think exactly.

Firstly, like the narrator, I think that America should not rule over the world with the pretention that they are the most powerful country. Also, like the narrator said, America has a big influence in the world because of its economic power. So, they should give the example by signing all the treaties which protect the world and they do not. In fact, Americans think that, because they are rich, they can forget all other people and continue to make money without ado. They have to understand that they are not the world's police.
But there are a lot of things I do not agree with. The narrator says that America is "the most vibrant civil society" (l.42) but I do not think so. Of course, most people who live in poor countries want to go there and it is a rich country, but there are a lot of unenployed people who live under the poverty line and nobody (even the laws) help them. The crime rate is extremely high and racism is a big problem (segregation is not finish). So, I do not think that there is social equality in America (most of the poor are black). The author is particulary proud of the education system, but recent studies show that there is a high failure rate in America (25% of adolescents do not know who Hitler is; 33% of them do not know that the "Charter of Human Rights" gives liberty of expression and religion and 55% of them do not know that the American Civil War took place between 1850 and 1900). So, I think that the narrator wanted to show only the best vision of the education system, in the most successful high schools and universities (Harvard for example).

In fact, I think that the Americans manage their supremacy in the world badly: they want to rule it and use it to make more and more money. Their economic system leaves people free to do what they want but it is not a good thing because it creates a lot of social inequalities and racism persists. So, I do not share the narrator's view when he says: "the most vibrant civil society". But recently, the Americans have elected Barck Obama, the first black president in their history. I think that it is a sign that America is going to change in the right direction...

Voilà, merci d'avoir lu pour ceux qui l'ont fait!

Il y a peut-être quelques fautes, j'ai la flemme de me relire donc je me contente de m'en excuser

Dernière précision: je n'ai pas écrit cela ici pour me vanter ou je ne sais quoi, je veux surtout avoir votre avis aussi sur la question alors n'hésitez pas à en débattre!
Revenir en haut Aller en bas
Voir le profil de l'utilisateur http://www.thebotix.net
vivien

Feuille de personnage
Nom de l'investigateur:
Profession:
Nationalité:

MessageSujet: Re: Les Etats-Unis   Ven 12 Déc - 9:27

Le seul problème c'est que je comprends pas l'anglais.^^
Revenir en haut Aller en bas

Les Etats-Unis
Page 1 sur 1